Google en Yahoo kondigen nieuwe criteria aan t.a.v. e-mail bezorging

Vanaf februari 2024 hanteren zowel Google als Yahoo nieuwe criteria voor het afleveren van (bulk) e-mail. Op deze manier willen zij hun gebruikers beter beschermen tegen onder andere spam en phishing

Deze aanvullende maatregelen richten zich in eerste instantie op organisaties die meer dan 5.000 e-mails per dag versturen of wanneer meer dan 0,3% van hun e-mails als spam wordt aangemerkt. Maar deze aanvullende criteria kunnen ook jou als ondernemer treffen. Google en Yahoo behouden zich namelijk het recht voor om je e-mails niet meer te bezorgen wanneer je niet voldoet aan deze aanvullende criteria voor jouw e-mailadressen.

Aan deze criteria moeten jouw e-mails voldoen

  • DKIM, SPF en DMARC instellen voor jouw e-mail adressen.
  • Zorg dat mensen zich eenvoudig af kunnen melden voor jouw e-mails
  • Zorg dat je niet als spam wordt aangemerkt (spam is ongevraagd, niet relevant en in bulk)

En in aanvulling daarop: gebruik gerespecteerde e-mail marketing software in plaats van je reguliere e-mail dienst die daar niet voor bedoeld is.

Meer informatie over deze maatregelen

Voor meer informatie over deze nieuwe regels van de e-mailproviders en hoe je eraan kunt voldoen:

https://postmarkapp.com/blog/2024-gmail-yahoo-email-requirements
https://blog.postmaster.yahooinc.com/post/730172167494483968/more-secure-less-spam
https://blog.google/products/gmail/gmail-security-authentication-spam-protection/