Zo deal je met SEO-mailspam

Bianca van de Poel

2 minuten

Tapati

Als website-eigenaar is de kans groot dat je ooit wel eens een e-mail hebt ontvangen van een zogenaamde “SEO-expert” die beweert dat ze je kunnen helpen om je website hoog te laten ranken in Google. Deze e-mails staan bekend als SEO-mailspam en in dit artikel lees je hoe je deze e-mails kan herkennen en hoe je er het beste mee kunt omgaan.

Wat is SEO-mailspam?

SEO-mailspam is een term die wordt gebruikt voor ongevraagde e-mails van vage afzenders die beweren dat ze SEO-diensten kunnen leveren tegen een lage prijs met verbluffende resultaten. Deze e-mails zijn bedoeld om jou als ontvanger te laten denken dat de afzender een expert is op het gebied van SEO.

Hoe kun je SEO-mailspam herkennen?

Je kan SEO-mailspam op verschillende manieren herkennen. De e-mails zijn meestal afkomstig van (anonieme) personen. De bedrijfsnaam ontbreekt vaak en de e-mails worden vaak verstuurd via een hotmail, gmail of yahoo e-mailadres.

Als er al een bedrijfsnaam wordt genoemd en je haalt deze door Google dan levert dit geen relevante resultaten op. Het is opvallend voor een bedrijf dat SEO diensten aanbiedt, zelf niet eens naar boven komt onder zijn eigen bedrijfsnaam. Het bedrijf is dus waarschijnlijk fake.

De e-mails zijn vaak slecht geschreven en bevatten veel grammaticale fouten en spelfouten. Daarnaast bevatten ze beloften die te mooi lijken om waar te zijn en dat ook zijn. De e-mails bevatten vaak vage of onduidelijke informatie over de aangeboden diensten en zijn ontworpen om de ontvanger te overtuigen om te reageren.

Hoe kun je het beste met SEO-mailspam omgaan?

In de meeste gevallen is het het beste om de e-mail gewoon te negeren en niet te reageren. Als je er zeker van bent dat de e-mail spam is, kun je deze het beste gewoon verwijderen en de afzender blokkeren.

Als je op zoek bent naar een aanbieder van professionele SEO-diensten, neem dan gerust contact op met ons. Samen brengen we je doelen in kaart en stellen we een plan op om de zichtbaarheid van jouw organisatie, product of dienst in de zoekmachine te verbeteren.

Communics hanteert alleen maar white hat SEO-technieken.