Eén van de principes in grafisch ontwerpen is het gebruik van witruimte. Witruimte creëert rust voor het oog en zorgt ervoor dat de aangeboden informatie beter verwerkt kan worden. In dit artikel leggen we uit wat witruimte is en hoe het voor je kan werken in een ontwerp. Wat is witruimte? Witruimte is het lege…lees verder
Artikelen
Berichten vs. Pagina’s
Berichten en pagina’s zijn de standaard onderdelen van een WordPress website. Het publiceren van berichten en pagina’s gaat ook vrijwel op dezelfde manier. Echter zijn er een aantal belangrijke verschillen tussen berichten en pagina’s. In dit artikel gaan we hier verder op in. Berichten Berichten zijn nieuws artikelen die de website actueel houden. Deze content heeft…lees verder
De zin en onzin van ‘doelgroep denken’
Recent las ik een artikel waarin de vloer werd aangeveegd met ‘doelgroep denken’. Ook collega’s hoor ik wel eens zeggen dat ze kanttekeningen hebben bij het definiëren van doelgroepen . Maar wat betekent dit nu eigenlijk? Lees het betreffende artikel hier: Ik ben geen doelgroep en zo bereik je me ook niet! Wat zijn doelgroepen?…lees verder
SEO mythes onder de loep
SEO bedrijven die gouden bergen beloven met betrekking tot zoekmachine optimalisatie. In de praktijk loop dit nogal eens uit op een teleurstelling.
E-mail campagne: Do’s & don’ts
E-mail campagnes bestaan al een tijdje. Je kan ze inzetten om marketing en/of communicatiedoelstellingen te behalen. Wil je een nieuw product onder de aandacht brengen bij je bestaande klanten? Wil je jezelf presenteren en laten zien waar jouw organisatie goed in is? Een CD met e-mailadressen is zo aangeschaft. Een leuke e-mail opstellen zo is…lees verder